Femeie – Pavel Bucur
noiembrie 7, 2022Victoria
noiembrie 7, 2022Română
„FĂT FRUMOS DIN TEI”
Liana Cornelia Axinte s-a născut la 23 iulie 1943, la Ploieşti. A urmat, între 1962-1968 Institutul de Arte Plastice Bucureşti, la clasa profesorului Ion Lucian Murnu. Iniţial a lucrat măşti pentru spectacole de teatru („Bacantele” de Euripide, „Bolnavul închipuit” de Molière) şi pentru spectacole de marionete, printre care cele remarcate în mod special la Festivalul de la Charleville-Mezières, Franţa, în 1979. A participat la Tabăra de sculpură de la Măgura, ediţiile 1970 („Icar”) şi 1974 („Veghe”). A sculptat în lemn şi piatră, trecând de la un figurativism esenţializat la expresia abstractă. A lucrat reliefuri în ceramică, medalii de bronz, a ilustrat poezii de Rainer Maria Rilke. Lucrarea „Făt Frumos din tei” a fost realizată în 1975.
English
„PRINCE CHARMING OF THE LINDEN TREE”
Listen to audio
Liana Cornelia Axinte was born on 23rd July 1943 in Ploiești. Between 1962 and 1968 she attended the Institute of Fine Arts of Bucharest, at the class of Professor Ion Lucian Murnu. Initially she made masks for theatre performances („The Bacchae” by Euripides, „The Imaginary Sick Man” by Molière) and puppet shows, including those particularly noted at the Charleville-Mezières Festival in France in 1979. She took part in the 1970 („Icarus”) and 1974 („Veil”) editions of Măgura Sculpture Camp. She sculpted in wood and stone, moving from essentialised figurativism to abstract expression. She has worked on ceramic reliefs, bronze medals and illustrated poems by Rainer Maria Rilke. The work „Prince Charming of the Linden Tree” was made in 1975.
Francais
„PRINCE CHARMANT DES TILLEULS”
Liana Cornelia Axinte est née le 23 juillet 1943 à Ploiesti. Entre 1962 et 1968, elle fréquente l’Institut des Beaux-Arts de Bucarest, dans la classe du professeur Ion Lucian Murnu. Elle a d’abord travaillé sur des masques pour des représentations théâtrales („Les Bacchantes” d’Euripide, „Le Malade imaginaire” de Molière) et des spectacles de marionnettes, dont ceux particulièrement remarqués au Festival de Charleville-Mézières en France en 1979. Elle a participé aux éditions de 1970 („Icare”) et de 1974 („Voile”) du Camp de sculpture de Magura. Elle a sculpté dans le bois et la pierre, passant d’un figurativisme essentialisé à une expression abstraite. Elle a travaillé sur des reliefs en céramique, des médailles en bronze et a illustré des poèmes de Rainer Maria Rilke.
L’œuvre „Le Prince Charmant des tilleuls” a été réalisée en 1975.